رواية انتقام حياة الحلقة العشرون 20 بقلم رودينا محمد
رواية انتقام حياة الجزء العشرون 20 بقلم رودينا محمد
رواية انتقام حياة البارت العشرون 20 بقلم رودينا محمد
رواية انتقام حياة الفصل العشرون 20 بقلم رودينا محمد |
رواية انتقام حياة الفصل العشرون 20 بقلم رودينا محمد
قبل ما نبدا صل على محمد ❤️
اذكروا الله ❤️
استغفروا الله ❤️
اللهم اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات ❤️
بسم الله
فقد اتصل على عدي وقصي
عدي : امييير انت اتأخرت كدة ليييه احنا مستنيينك تحت
أمير : ايدا بجد دانا لسة ما لبستش تجري يا مجديي
واغلق الهاتف في وجه عدي
عدي نظر إلى الهاتف وقال : يا مجنون 😂
قصي: انا زهقت من الإنتظار
عدي : داهو بيقول أنه لسة ما لبسش
قصي : كمان!!!
عدي : كمان يا سيدي اسكت بقى
اقترب من قصي وعدي ولم يلاحظوا وجوده وقال : بخخخ
عدي وقصي اتفزعوا منه وقالوا :ايييه حد يخض حد كدة
مازن : وانا مالي انتم الي مخدتوش بالكم مني
قصي امسكه من أذنه وقال : ياض لم نفسك احنا اكبر منك (جماعة انا قررت اخلي أمير عمره ٢٧ ومازن طبعا نفس الكلام 🧐🤓عشان يعرف بقى يتجوز زينب تمام 🤓)
مازن : اييي سيب وداني خلاص عرفت انك اكبر مني ب خمس سنين هه
ترك قصي إذن مازن وحينها جاء أمير وقال : انا جيت
عدي نظر له من أعلى لأسفل
قصي : نورت البيت
دخل أمير إلى السيارة وحينها امسكه عدي من أذنه وقال: انت يلا احنا مش متفقين أن احنا نجهز بدري عشان
أمير : آه آه خلاص بقولك نسيت الله انا كنت بصحي اختي
عدي مازال ممسك بأذنه قليلا وتركه
أمير : آه منك لله
عدي : بتقول حاجة
أمير : هاا !! مين!! انا !!دا انا كنت بكح بس
عدي : آه بحسب
وانتلقوا بالسيارة
ذهبوا إلى الكورنيش
عدي : انتم عارفين انا لما ببقى زعلان ب اجي هنا
أمير : الجو حلو هنا
عدي : مش بقولك المهم عملت ايه انت ومازن في الإمتحان
أمير : الحمدلله كان سهل
مازن : كان سهل اوي اوي
أمير :عشان غششتك نص الإمتحان
مازن : الله جرا ايه يا صاحبي مش قدامهم كدة على فكرة بقى انا كنت عارف الإجابات بس مكنتش عايز اشغل دماغي
أمير : والله
مازن : زي ما بقولك كدهون وبعدين هما ٦ اسإلة الي غشيتهم منك انت هتذلنا واصلا الإمتحان اربع ورقات
أمير :همم طيب
كان عدي و قصي يضحكان على تصرفاتهما
وحينها لاحظ أمير أن زينب جالسة بجانب أخيها وصديقتها
نظر لها أمير وبعدها بقليل لاحظت أن أمير موجود ظلت تنظر له كثيرا
هاني : مالك سرحانة ليه
ثم نظر بجانبه فوجد أن أمير موجود
هاني بضحك : دانت واقعة ومحدش سمى عليكِ
زينب : همم كنت بتقول حاجة يا هاني
أمير كان حاسس ان هو هيشوف زينب فجاب الخاتم الي جايبه من زمان عشان يتقدم ليها
أمير : والله وطلع احساسي صح
وتوجه نحوها و زينب تنظر له
فقال امير : زينب تقبلي تتزوجني على سنة الله ورسوله
زينب بسعادة ونظرت لأخيها فقال أخيها بابتسامة : لو عايزاه وافقي
زينب : موافقة طبعا يا اميييير
أمير بسعادة غامرة: هااني لبسها الخاتم عشان ما ينفعش المس ايديها
كانت زينب تدمع من الفرحة (طبعا انتم متخييلين المنظر اد ايه هو جميل🤓❤️ )
هاني : انت انسب واحد لأختي انت تستحقها يا أمير
أمير : دي جوهرة قلبي يستحيل افرط فيها
ابتسمت زينب بخجل شديد
نظر لها أمير بحب وضحك
هاني : انا برضو موافق على الجواز دي والخطوبة يوم الخميس
أمير : احنا نعمل الخطوبة وبعديها الجواز على طول
هاني : بس هو انت جاهز دلوقتي
أمير انا عندي شقة في اسكندريه
زينب بسعادة : هو انا هعيش في اسكندريه الله انا بحبها اوي
أمير : أن شاء الله ❤️
هاني: يبقى على بركة الله
أمير : على بركة الله
وكان هذا اجمل يوم لأمير و زينب
__________________________
ام عند حياة
حياة : الله يا اميرة المكان جميل اوي
أميرة : آه مش قولت لك
حياة : بس والله المكان تحفة
سارة : انتم نسيتوني ولا ايه
حياة وأميرة : لا طبعا يا سارة
وكادت سارة أن تتكلم ولكنها صمتت عندما وجدت يزن يقترب من اميرة
يزن : أميرة
أميرة بصدمة: يزن
يزن: انا عايز اعترفلك بحاجة
أميرة : اي هي
يزن : انا بحبك
أميرة بصدمة : اييييييه 😳😳😳
يزن : آه بحبك وتقبلي تتزوجي على سنة الله ورسوله
وجلس على ركبته يقدم لها خاتم جميل
نظرت له أميرة بسعادة فهي اعجبت به
أميرة : موافقة يا يزن
وكان هذا أمام الناس كلها وكانوا يشاهدون باستمتاع حيث كان هذا يحدث في الأفلام
وكانت حياة تراقب هي وسارة بصمت وسعادة
حياة : سارة مش هما لايقين على بعض اوي
سارة: اوي بس ربنا يسترها مع الواد
حياة بضحك: 😂ربنا يستر
____________________________
ذهب كل من ابطالنا إلى المنزل 💎
___________________________
عند حياة
أمير: انت عارفة يا حياة دا كان اسعد يوم في حياتي
حياة : عملت ايه النهاردة
قص لها أمير كل ما حدث وكانت بصدمة وسعادة
حياة : ياه كل دا يحصل
أمير : آه تخيلي
حياة :😂😂الف مبروك يا أمير
أمير : الله يبارك فيكي
___________________________
وصباح جديد يمر على ابطالنا 💎
___________________________
حياة : امم صباح الخير يا أمير
أمير : صباح النور
حياة : انا رايحة بقى الشركة خد بالك من نفسك
أمير : مالك يا بنتي هو انا نازل النهاردة
حياة : انا عارفة انك مش نازل بس خايفه اوي عليك انت عايز يحصلك زي المرة الي فاتت
أمير : ما تقلقيش يا حياة عليا
حياة : ماشي انا كدة هتأخر اجري يا مجديي سلام
أمير : في رعاية الله
ذهبت حياة إلى الشركة وجلست بجانب سارة
حياة : آه امبارح كان يوم جميل
سارة : آه والله
دخلت أميرة الى الشركة وسلمت على حياة وسارة
حياة وسارة: الف مبروك يا اميرة
أميرة بضحك : الله يبارك فيكم
وذهبت أميرة لقصي وعدي
قصي : هااا يا اميرة قاعدين تحت
أميرة : آه وجنب بعض كمان
عدي : جيه الوقت يلا يا قصي
نزل قصي وعدي بهيبتهما ووقفا أمام سارة وحياة
عدي بابتسامة : سارة حياة حضراتكم مطرودين
سارة بدموع : أييه ب بس احنا م معملناش حاجة
عدي بحنان : هشش بتعيطي ليه
قاطعته سارة فقالت : عشان ع عشان ا احرجتني ق قدام ال الموظفين
عدي بسعادة : طب ينفع مرات صاحب الشركة دي تشتغل ه هنا
سارة بدموع : ل لاء
ثم تحولت دموعها لصدمة فنظر لها عدي بسعادة فقالت سارة : ا ايه انت قولت ايه عدها تاني
عدي بابتسامة : هو ينفع مرات صاحب الشركة دي تشتغل هنا
سارة بسعادة : لاااء وأنا موافقة
عدي بسعادة غامرة : اجمل سارة
تكلمت حياة بدموع : طب انت طردتها عشان هتتجوزها انت بقى طرتدني ليه
عدي : حياة اهدي
قال قصي بسرعة : انت عايزة حرم قصي السيوفي تشتغل هنا او تشتغل اصلا
نظرت له حياة وهي كانت تبكب وكانت منصدمة
فتحدث قصي : امسحي دموعك وأيامي ثم اياكي اشوف دموعك تاني
حياة مسحت دموعها بظهر يدها و كأنها طفلة
ثم قالت بصدمة : ايييه انت كنت قلت ايييه خرم قصي السيوفي الي هو ا انا
قصي بسعادة : آه انت يا اجمل بنت شوفتها في حياتي تقبلي تتزوجيني على سنة الله ورسوله
حياة بسعادة كبيرة: عاااا موافقة
ثم نزل ورد على قصي وحياة وعدي وسارة
الموظفين : الف مبروك
عدي وقصي : الله يبارك فيكم
......
وبعد شهر واحد أقيم فرح أمير وزينب وكان اليوم جميل جدا ❤️وكان برده معاه فرح مازن وصوفيا
وبعدها أقيم فرح يزن وأميرة
أما اليوم
سارة : حياة انا متوترة اوي هو انا شكلي حلو في الفستان
حياة : قمر يا سارة وانا كمان خايفة اوي اوي بس احلى حاجة فرحنا هيتعمل في نفس اليوم
سارة : آه والله
حياة : انا حاسة أن بطني مكركبة وحاسة بفرحة شديدة وحاسة بخوف وحاسة بحاجات كتييير اوي
سارة : وأنا زيك
وتجهزت سارة وحياة فاتى عدي وقصي
قصي انبهر بجمال حوريته فاقترب منها وقال : ايه الحلاوة دي يخرابي هو انا متجوز سكر
حياة بخجل : ق قصي بطل بقاا
قصي : هو لسة القمر بيتكسف
حياة بخجل شديد وكسوف : يوه بقى يا قصي اسكت بقى عشان مزعلش منك
قصي : هو انا يرضيني القمر يزعل
ودخل عدي إلى سارة فقال : انت جميلة اوي يا سارة
سارة : شكرا ☺️
عدي: مش يلا بينا
سارة : يلا
وذهبوا وركبوا سيارة لوحدهم
و قصي أخذ سيارة وذهبوا بمفردهم وكان وراهم الزفة (طبعا بقى لازم يبقى فيه زفة العريس والعروسة🤓)
ودخلوا القاعة وكان أكبر رجال الأعمال موجودين وكان الفرح جميل واكبر فرح وجاءوا الإعلاميين لتصوير حدث (زواج قصي السيوفي )
كان مباشرا و كان عماد حاضر وسعيد جدا لقصي فهو يعتبره ابنه
بينما كانت نرمين تشاهد الخبر بغيظ وتقول : ضاع ضاع غبية غبية
وكان أمير يصتحب زينب في الحفل وكانت بطنها منتفخة قليلا فهي حامل وكان ينظر لزينب بكل حب
وكانت أميرة و يزن حاضران في الفرح وكانوا سعيدين
وأما عن مارك فقد أخذ حكم بالإعدام
ام عن حياة كانت سعيدة جدا جدا ❤️ بهذا اليوم وكان ينظر قصي لها بفرحة عارمة لأنه تزوج التي يحبها
فأمسك يدها وقال في لذنها : بحبك يا حياة من اول مرة شفتك فيها
حياة بهمس : بحبك يا قصي من ساعت ما عملت فيا الحادثة
قصي : ياه كان لازم اعملها عشان تحبيني انا لو عليا كان زماني عملتها فيكي من اول مرة شفتك فيها
ثم نهض ونهضت حياة معه وكانوا يرقصون مع الحاضرون
وشغلت اغنية
سميني عاشق مجنون سميني واحد مُغرم
ميت إذا عني تغيب الدنيا تظلم
(سميني عاشق مجنون سميني واحد مُغرم (مُغرم
ميت إذا عني تغيب الدنيا تظلم
(عندي المهم تبقى وياي وأبقى أنا أعيش بقلبك (بقلبك
مثل النفس كون تصير بس أنا أشمك
إي مجنون أنا بيك مجنون ع الآخر
عابر حد الشوق وأكثر أني عابر
قلبي ما يوسع لغيرك بس إنت
ما يدق لغيرك لا بس إنت دقته
مجنون أنا بيك مجنون ع الآخر
عابر حد الشوق وأكثر أني عابر
قلبي ما يوسع لغيرك بس إنت
ما يدق لغيرك لا بس إنت دقته
سميني عاشق مجنون سميني واحد مُغرم
ميت إذا عني تغيب الدنيا تظلم
(مثلك بشر مرة يصير وما أعتقد يتكرر (يتكرر
مثل العمر واحد (بس واحد) بس ما يقبل أكثر
(مثلك بشر مرة يصير وما أعتقد يتكرر (يتكرر
(مثل العمر واحد بس ما يقبل أكثر (ما يقبل أكثر
(سميني واحد طماع منك ولا أشبع (أشبع
أريد أقعد بقلبك وما، ما أريد أطلع
العاشق من يهوى بس مرة وحدة
وباله ما يرتاح يم حبه يهدى
أحبك ميت بيك وجهك خلاني
ما أشوف أي إنسان حبك عماني
العاشق من يهوى بس مرة وحدة
باله ما يرتاح يم حبه يهدى
أحبك ميت بيك وجهك خلاني
ما أشوف أي إنسان حبك عماني
سميني واحد مغرم (مغرم
ميت إذا عني تغيب (عني تغيب) الدنيا تظلم
سميني عاشق مجنون سميني واحد مُغرم
ميت إذا عني تغيب الدنيا تظلم
وكانت حياة تنظر لقصي بحب
وكانت سارة تنظر لعدي بحب
النهاية❤️
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية انتقام حياة )