رواية ورد المجهول الفصل الثالث 3 بقلم رودينا محمد

رواية ورد المجهول الحلقة الثالثة 3 بقلم رودينا محمد
رواية ورد المجهول الجزء الثالث 3 بقلم رودينا محمد
رواية ورد المجهول البارت الثالث 3 بقلم رودينا محمد
رواية ورد المجهول الفصل الثالث 3 بقلم رودينا محمد

رواية ورد المجهول الفصل الثالث 3 بقلم رودينا محمد

قبل ما نبدا صل على محمد 🌹
اذكروا الله 🌹
استغفر الله 🌹
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين🌺
بسم الله
وكان بجانبها رسالة مكتوب فيها ( ها قد جمعتك مع اشباهك الأربعين )
ورد باستغراب : ايدا الورد شكله تحفة بس مين باعتها ومين كاتب الكلام دا
وظلت تعد الورد فوجدت ورد أن الورد ٣٩(اكيد اتلغبطوا صح🤓بس كله عشان خاطر ورد )
ورد : اي دا دول ٣٩ وردة دا الي عدهم رايق اوييي
وتركت ورد الورد وذهبت للنوم ولكن كان بالها منشغل بمن ارسل لها هذا الورد الجميل وخلدت بعدها إلى نوم عميق 
سندس : ورد بت يا ورد الساعة ١٠ ونص 
ورد بخضة: أييه كام  آه صح انا الجامعة الساعة 12 بتصحيني ليه يا ماما 
سندس : عادي يا حبيبتي عشان تجهزي 
ورد : منا هجهز في نص ساعة
سندس : دا بس في اللبس انت لسة هتدخلي الحمام و تستحمي 
ورد : آه صح بس انا ما نمتش كويس 
سندس : ربنا يوفقك يا بنتي 
ذهبت ورد الحمام وأخذت دش ساخن لكي تفيق وخرجت فنظرت للعلبة التي فوق الدولاب 
ورد في سرها :يا ترا مين الي باعتها 
وارتدت ورد ملابسها حيث ارتدت طرحة باللون البني و جكت كت مربعات باللون البني تحتيه بلوزة بيضاء سادة وحيبة باللون البني و كوتشي باللون الأبيض
جهزت ورد وكانت حينها الساعه 11 وربع 
نزلت ورد وفتحت الباب فاوقفها مجدي وقال 
مجدي : ورد بت يا ورد 
ورد : نعم يا بابا 
مجدي : اعملي حسابك أن احنا معزومين عند ابو فريد 
ورد بزهق: بابا لو سمحت مش عايزة اروح دا ابنه دا بارد 
مجدي : هنروح يعني هنروح وانت هتيجي معانا 
ورد : ماشي يا بابا 
مجدي : في رعاية الله يا بنتي 
ذهبت ورد إلى الكلية و هناك قابلت ورد اسراء 
اسراء: ورد انا مستنياكي من زمان 
ورد : ماشي يا اختشي 
اسراء: مالك يا ورد في ايه 
ورد : بابا عايز يوديني عند عمو سامح بابا فريد 
اسراء : فريد صاحب الشغل الغتت والمغرور دا 
ورد : آه يلا تعالي ندخل جوا عشان المحاضرة هتبدأ
دخلت اسراء و ورد الى (جماعة هو الفضل الي بيقعدوا فيه اسمه ايه؟🥲🤓)وجلسوا ودخل دكتور جديد لهم ولكن شكله صغير في العمر يعني معيد 
الدكتور : انا اسد الدكتور الجديد هنا 
بدأ اسد يتكلم ولكن صمت قليلا عندما رأى اسراء ظل سارح قليلا في اسراء (حيث كانت اسراء تمتلك عيون واسعة وبشرة حنطية وترتدي حجاب ) (طبعا لازم البطلة تكون احلى واحدة في القصة (ورد) 🤓)
اسد في سره : يخربيت الجمال دا كله 
كانت اسراء تنظر له بوجه محمر من نظراته لها 
فاق اسد من شروده وبدأ في الشرح وكانت ورد و اسراء تدونا الكلام المهم الذي يقوله الدكتور 
بعد أن انتهت المحاضرة خرجت ورد و اسراء
ورد : لاحظتي يا اسراء نظرات الدكتور ليكي 
اسراء بخجل ومسوف : ا اي أيوة
ورد بضحك : ايدا اسراء بتتكسف لا لا لا 
اسراء زادت خجل وكسوف فقالت : ورررد بس بقا 
ورد بضحك : ماشي يا جميل.
_________________________
ام في مكان آخر 
مجهول : آه يا ورد لو تعرفي حبي ليكي  مجنناني يا شقية
مجهول ٢: و ليه يا ابني ما تعترفلهاش بحبك 
مجهول: مجاش الوقت الي اقولها   
مجهول ٢ : طب و امتى هيجي الوقت يا ابني 
مجهول : ما اعرفش يا ابويا بس هو هيجي يعني هيجي
__________________________
ام عند زهرة 
زهرة : زين واد يا زين ما تهبطنيش معاك آه ياني مش قادرة 
وذهبت زهرة إلى الحمام 
زهرة باستغراب : انا برجع ليه مع اني  ما اكلتش حاجة
دخل عيد إلى المنزل وقال : السلام عليكم يا اهل الدار
زين: وعليك الثلام ورحمه الله وبركاته (و عليكم السلام ورحمه الله وبركاته)
عيد : حبيب بابا عامل ايه 
زين : الحمدلله
عيد : أمال فين ماما 
زين : في الحمام 
ظل ينتظر عيد زهرة وبعد أن تأخرت ولم يسمع صوتها ذهب للحمام فطرق على الباب (دق دق)
ولكنه لم يسمع اي رد 
فقال عيد : زهرة يا زهرة افتحي يا زهرة 
لم تفتح زهرة فخاف عليها فكسر الباب و وجد........
___________________________
ام عند ورد 
سندس : احنا لازم يعني نروح لأبو فريد 
مجدي : مالك يا سندس انت و ورد مش عايزين تروحوا هناك ليه 
سندس: معرفش يا اخويا كل ما بنتي تروح فريد بيدور على أي حاجة عشان يوبخها 
مجدي : خلاص بقا هو مش الراجل عزمنا نروح عنده وقالي تجيب مراتك وبنتك اعمل انا ايه بقى
سندس بيأس : ماشي 
مجدي : بس ايه الحلاوة دي 
سندس بكسوف : بس يا مجدي الله 
مجدي : هو القمر لسة بيتكسف يا ناس 
سندس : مجدي بس بقى الله 
مجدي : حاضر من عيوني يا جميل 
ذهبت سندس وجهزت نفسها و مجدي جهز نفسه 
عادت ورد إلى المنزل
ورد : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
وجدت والدها يخرج و يقول : اسبقينا انت يا ورد عند سامح 
ورد بضيق : بابا هو لازم يعني
مجدي : يوه يا ورد أيوة لازم تعالي بس المرة دي 
ورد :حاضر 
ذهبت ورد مع والديها 
وهما في الطريق 
رن هاتف سندس فأجابت: السلام عليكم
الشخص : وعليكم السلام ورحمه الله
أحست سندس بسعادة حيث الذي كان يكلمهاااااااا.....
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية ورد المجهول الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ورد المجهول )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-