رواية كارمن الفصل الخامس 5 بقلم مارينا علي

رواية كارمن الحلقة الخامسة 5 بقلم مارينا علي
رواية كارمن الجزء الخامس 5 بقلم مارينا علي
رواية كارمن البارت الخامس 5 بقلم مارينا علي
رواية كارمن الفصل الخامس 5 بقلم مارينا علي

رواية كارمن الفصل الخامس 5 بقلم مارينا علي

مازن عايز اكلمك فى موضوع ضرورى بس مش عايزك تتعصبى.....
كارمن: خير يامازن! 
مازن بهدوء: فى عريس متقدملك وانا كنت عايز اخد رأيك... 
كارمن بصدمة: ايه! عريس.... ازاى وانا مش.... مسحت دموعها 
مازن بتفهم:  كارمن ممكن تسمعينى ومش عايز اشوفك بتعيطى تانى تمام؟ 
كارمن بحزن:  تمام......... بس مين العريس ده؟ 
مازن: هو عارف كل الل حصلك وانك كان غصب عنك ومتقبلك...... وو
بيحبك اوى مستعد يعمل اى حاجة عشانك...  العريس يبقى دكتور فارس ابن خالة جنة
كارمن بصدمة: دكتور فارس! 
مازن بجدية:  ايوة ياكارمن واظن انك اتعاملتى معاه وعرفتى اخلاقه 
كويس ومتخافيش انا وجنة هنفضل دايما معاكى... ايه رأيك؟ 
كارمن: مازن انا لسة متخطتش الل حصلى.... محتاجة وقت
 ولو  قعدتى فى بيتك مضايقاك انت وجنة انا مستعدة امش..... 
قاطعها مازن بنرفزة:  محدش مضايق من وجودك هنا.... احنا بنفكر بس فى سعادتك 
ومحدش هيغصبك على حاجة انتى مش عايزاها...! 
كارمن بتفكير: محتاجة وقت افكر... 
مازن: تمام ياكارمن الل يريحك
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
انا قلقانة اوى على اختك ياانس... 
انس: متقلقيش ياماما كل يوم بكلمها وهيا بخير
نعيمة: اومال مش بتيجى ليه بقالها فترة طويلة..... لا لا انا قلبى مش مطمن
انس بتردد: بصراحة ياماما اصل..... 
نعيمة بشك: اصل ايه.... انطق؟  البت حصلها حاجة؟ 
انس: لا ياماما هيا بخير اطمنى 
نعيمة: اومال ايه يابنى قلقتنى! 
انس: عارفة ياماما كارمن البت القمر دى 
نعيمة: تقصد بنت عم مازن! 
انس: ايوا دى.... هيا بقى السبب
نعيمة بااستغراب: السبب ! ازاى يعنى... وبعدين هيا مش كانت سافرت؟ 
انس: ماهيا رجعت ياماما والل اعرفه انها قاعدة دلوقتي معاهم فى البيت 
نعيمة بقلق: اوعى تقول الكلام ده قدام ابوك.... 
سعيد: ميقولش ايه قدامى؟ 
نعيمة بصدمة: ايه ولا.. ولا حاجة ياابو جنة 
سعيد بشك:ماشى....صحيح انا رايح زيارة النهاردة
 لجنة اشوفها مش بتيجى ليه ليكون جوزها الل منعها
نعيمة بتوتر: لا.. متروحش... اقصد انها مش بتيجى كانت تعبانة شوية 
سعيد بقلق: تعبانة!  كدة لازم اروح اطمن عليها.. 
نعيمة بتوتر: ماهيا بقت كويسة
سعيد: انتى شكلك مخبية عليا حاجة انا رايح عند بنتى
وخرج علطول 
نعيمة : استنى بس ياابو جنة.... لو راح شاف كارمن هناك هتحصل مشكلة 
يلا ياانس نروح على بيت اختك ربنا يستر وميحصلش مشكلة تانى بينهم... 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
لميس: عمر ماما عازمانا النهاردة على العشا
عمر: انا مش رايح معاكى روحى لوحدك لو عايزة
لميس: ليه كدة ياعمر
عمر: امك مش بتبطل كلام على اخويا  وانا مبحبش ازعلها عشانك
لميس بغضب: طب هتيجى معايا يعنى هتيجى ياعمر انت عايزنى ازعل ماما... 
والله لو ماسمعت كلامى  لكون سايبالك البيت..... 
خاف عمر لتنفذ كلامها وتسيبه فوافق علطول
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
 جنة: فارس بيسألنى كارمن وافقت تجوزه ولا ايه! 
مازن: قالت انها محتاجة وقت... 
جنة بتفكير: طب ممكن اتكلم معاها انا فى الموضوع واحاول اقنعها؟ 
مازن برفض:  لا ياجنة لو سمحتى بلاش انتى تتكلمى معاها فى الموضوع ده
جنة بحزن: انا بس كان قصدى.... 
مازن بمقاطعة: خلاص ياجنة انا فاهمك كويس
جنة بعدم فهم: تقصد ايه!.... هو انت لسة مضايق منى وفاكرنى بكره بنت عمك!
فى الوقت ده كان وصل والد جنة فتحلته كارمن 
والد جنة بصدمة: انتى! فين بنتى.... جنة.... جنة 
خرج مازن وجنة على الصوت
جنة بتوتر: بابا! 
خدها والدها فى حضنه وهو خايف عليها 
والدها: انتى كويسه يابنتي... عملولك حاجة؟..... 
جنة: بابا انا بخير متقلقش
والدها بغضب: انت الل حابس بنتى هنا انت وبنت عمك انا كنت متأكد انك مش بتحبها 
بس انا هخادها معايا وهتطلقها...... 
مازن بدهشة: انت بتقول ايه؟  
بدأ مازن يشرحله الل حصل وان كارمن قاعدة معاهم لان والدها مات وحالتها النفسية صعبة 
والد جنة: اممم بس ده مش معناه انك تجيبها تعيش مع بنتى..... اسمعنى كويس يامازن انت تخرج
بنت عمك من هنا دى الاصول او هاخد بنتى معايا! 
مازن ببرود: لا بنت عمى هتخرج من البيت ولا مراتى... 
والد جنة بغضب: بما ان جوزك مصر على رأيه يبقى تختارى انتى ياجنة....ياتيجى معايا وتطلقى منه.... 
ياتعيشى معاه وتنسى ان ليكى اهل؟ 
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية كارمن الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية كارمن )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-