رواية ملاكي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة باسم

رواية ملاكي الحلقة الخامسة 5 بقلم رحمة باسم
رواية ملاكي الجزء الخامس 5 بقلم رحمة باسم
رواية ملاكي البارت الخامس 5 بقلم رحمة باسم
رواية ملاكي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة باسم

رواية ملاكي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة باسم

عايده : الحقوا نورين .....
قالت كده و أغمي عليها .....
رقيه : اي حصل يا طنط فوقي يا طنط فوقي 
مراد : مين نورين 
رقيه : دي الدكتوره الا ساعدت اسر في حاله الغبيو.بة ، ساعدني بس نحطها على الكنبه بدل ما هي واقعه على الأرض كده 
مراد شلها و حطها على الكنبه و بعدها شاف تلفون واقع و مفتوح على مكالمه اخده و رد ....
مراد : الو 
- .....
مراد : جاي حالا 
رقيه : في اي يا مراد 
مراد : نورين اتمسكت في قضيه تجا.رة أعضاء 
رقيه بصدمه : ايي 
مراد : فوقي مامتها و انا هروحلها 
نزل مراد راح المستشفي و كان هناك عمر صاحبه و نورين قاعده على الأرض تعيط زي الاطفال 
مراد : عمر 
عمر : كويس انك جيت 
مراد : في اي
عمر : اتقدم بلا.غ أن فيه عمليه تجا.رة أعضاء في مستشفي **** و جينا لقينها بتعمل عمليه و فيه ورق متوقع ب امضيتها على الحوار و بعدها كمل كلامه و هو بيبص ل نورين الا يشوفها يقول ملاك نازل من السما ميعرفش انها شيطا.ن
مراد استغرب بردو ازاى واحده كده تكون بتعمل عمليات بالشكل دا ....
مراد : فين الورق دا 
عمر : اهو 
مراد اخد الورق و راح قعد قصدها على الأرض .....
مراد بهدوء : انتي مضيتي على أوراق دي 
نورين بعياط هزت راسها ب لا 
مراد بنفس الهدوء : امال ازاى امضيتك جت عليها 
نورين بعياط : معرفش والله العظيم معرفش حاجه 
مراد : طب و العمليه الا كانت بتحصل دلوقتي متعرفيش عنها حاجه بردو 
نورين بعياط : دي عمليه زراعه كبد و الله العظيم الكبد دا من انسان توفي انهارده و الحاله الا جوه دي متأخره ف أهل المتوفي حبه يعمله خير ف وافقه ناخد منه فص من الكبد و العمليه اتحددت في الوقت دا مش ذنبي و الله بس الحاله كانت متأخره ف عشان كده وافقت افضل في المستشفي لحد دلوقتي و انا و الله بمشي كل يوم بدري بس دي عمليه 
مراد : و انتي متعوده تفضلي في المستشفي كده لوحدك من غير دكاتره 
نورين : لا لا كان معايا طقم العمليات كلهم كانوا معايا و الله و خلصنا و انا فضلت عشان اتابع مؤشرات المريض بس عشان ميحصلش اي مضاعفات و فيه ممرضين و دكاتره اقسام تانيه موجوده في المستشفي و فيه مرضي فيه ناس كتير موجوده 
مراد : بس مفيش غيرك الا امضته هنا و مفيش غيرك بردو الا انتي الا موجوده هنا و مفيش مرضي غير المريض الا جوه دا و انتي بس
نورين بعدم استيعاب : ازاى مفيش غيرنا ،احنا مش في صحراء احنا في مستشفى 
عمر تدخل في الكلام ...
عمر : عشان حضرتك انذ.ار الحر.يق رن 
نورين : ازاى رن و هو مفيش حاجه 
عمر : هو رن عشان يفضالك الجو بقا مع الاعضاء 
نورين بزعيق و عياط : انت ازاى تقول كده أنا معملتش حاجه 
عمر مسكها من شعرها و هو بيقول : متعليش صوتك عليا 
هنا مراد اتعصب .....
مراد بعصبية مكتومه : نزل ايدك عنها 
عمر بعصبيه : انت مش شايف تمثيلها و لا عجبك يا مراد ف مش عايز تبوظ جملها 
مراد بعصبية : سيب شعرها و بطل كلامك دا و بص ل نورين الا كانت منهاره من العياط احنا هناخدك معانا بس عشان شويه إجراءات لو سمحتي اهدي 
عمر : حنين 
مراد : عمر 
عمر مشي بعصبيه و مراد اخد نورين و طلعوا على القسم افتح المح.ضر يا بني 
و فتح المح.ضر و بدأ يسأل نورين و هي تجاوب و بعدها أمرنا نحن بحب.س المته.مه على ذ.مه القضيه ٤ ايام لحين الوصول لاي ادله .....
نورين بعياط : يعني اي 
مراد : حضرتك هتفضلي هنا لحد ما نثبت إذا كنتي فعلا تجا.رة أعضاء و لا مظلومه 
نورين بعياط : أنا و الله معملتش حاجه 
مراد : هنشوف ، انتي هتفضلي هنا في مكتبي عشان خاطر الا عملتيه مع أسر تمام 
اكتفت بهز رأسها و بعدها اتكلمت ....
نورين : هو انا ممكن اكلم امي 
مراد : ثواني 
اتصل مراد ب رقيه أخته ....
مراد : الوو
رقيه : اي يا مراد حصل اي 
مراد : أما اجاي هقولك ، مامتها جنبك 
رقيه : ايوا 
مراد : اعطيها الفون عشان تكلمها 
رقيه : حاضر ، اتفضلي يا طنط 
اخدت عايده الفون و هي منها.ره من العياط ....
نورين بعياط : ماما 
عايده : حبيتي عامله اي يحبيتي 
نورين : اهدي أنا كويسه شويه إجراءات و هاجي 
عايده بعياط : بجد و لا بتكدبي عليا 
نورين : أنا كويسه و الله 
عايده : هستناكي ينور عيني متتأخريش عليا 
نورين : حاضر يا ماما خلي بالك من نفسك 
عايده : حاضر يا حبيتي 
مراد اخد منها الفون و كلم أخته ....
مراد : خليكي معاها 
رقيه : حاضر 
قطعته نورين و هي بتقول ....
نورين : لو سمحت هي مريضه سكر و ليها حقنه كمان نص ساعه لازم تاخدها و هي موجوده في التلاجه 
رقيه : قولها ان سمعتها و متقلقش و انا معاها 
مراد : حاضر ، سلام 
مراد : متقلقيش رقيه سمعتك و هتهتم بيها و هي معاها 
نورين : تمام 
فضل الصمت بينهم لحد ما نورين اتكلمت ....
نورين : هو انا هفضل هنا لحد امتا 
مراد : ٤ ايام و لو ثبت اي حاجه قبل ما الاربع ايام دول يخلصوا و كانت لصالحك هتخرجي لو لا هيتجدد اربعه كمان 
نورين بدموع : أنا و الله معملتش حاجه و الله دا شغلي و كان المفروض انقذ المريض أنا ف الاول اعترضت ان العمليه تكون في وقت متأخر زي دا بس دكتور هو إلا أصر 
مراد : دكتور مين انتي مجبتيش سيره دكاتره في المحضر 
نورين : دا دكتور كان جاي انهارده بس بعدها اعتذر و كلفني اعمل العمليه أنا 
مراد : اسمه اي 
نورين : اسمه دكتور امجد 
مراد : امجد اي 
نورين : لا معرفش كل الا اعرفه انه دكتور امجد و هو شغال في مستشفي بره اسمها ***** و المفروض أنه كان جاي انهارده عشان العمليه بتاعت انهارده بس اتصل انهارده و قال إنه مش جاي و مدير المستشفي قالي أن اعملها أنا و بعدها هو اتصل تاني و قال إن التقرير فيها حاجات كتير مطمنش و لازم تكون ف اسرع وقت و بعدها اتوفي المريض الا اخدنا منه فص الكبد و بعدها حدد العمليه طالما موجود المتبرع انها تكون ف اسرع وقت 
مراد : طب لي متعملتش الضهر ، العصر في اي وقت  
نورين : مش عارفه و الله مش عارفه هو دا المعاد الا اتحدد فيه العمليه و انا فضلت موجوده هناك لحد المعاد 
مراد : طب دلوقتي المفروض أن انتي بتوقعي على أوراق قبل العمليه 
نورين : لا 
مراد : امال توقعك دا جه على الورق ازاى ، حاولي افتكري كده وقعتي على اي حاجه انهارده 
نورين : لا انهارده أنا روحت الصبح و رجعت الساعه ٥ موقعتش على حاجه كان عندي ٦ حالات بس و خلصتهم على ٩ و موقعتش ع اي حاجه 
مراد : مش غريبه يا دكتوره أن حضرتك تفضلي من الساعه ٩ لحد ٣ الفجر قاعده بس مستنيه تطمني على مريض 
قاطع كلامهم دخول العسكري ....
مراد : في اي يا امين 
امين : في واحد بره بيقول أنه مدير المستشفي الا شاغله فيها الدكتوره 
مراد : دخله 
دخل مدير المستشفي و نورين قامت جريت حضنته .....
نورين : عمو أنا معملتش حاجه 
تيسير : أنا عارف يا حبيتي متقلقيش هخرجك من هنا و الا عمل كده هيتحاسب و فضل يطبطب عليها 
مراد : اتفضل 
قعد تيسير قدام مراد و هو بدأ يكلم ....
مراد : ممكن اعرف لي في عمليه تتم في ساعه زي دي 
تيسير : دا طلب من أهل المريض 
مراد : ازاى و الدكتوره قالت إن الحاله متأخره و فيه دكتور كان جاي و هو إلا طلب يعمل العمليه بسرعه 
تيسير : يا بني المريض دا حالته فعلا مش احسن حاجه و اهله ناس كبيره و طلبه دكتور اسمه امجد شغال في مستشفي ***** بره و بعدها الدكتور اعتذر و قال إن المفروض العمليه تتعمل في اسرع وقت ف أهله قالوا تتعمل انهارده و مكنش فيه قدامي غير نورين لأنها مش اشطر دكاتره الجراحه الموجوده في المستشفي و هي وافقت تعملها عادي و الفص موجود مفيش اي حاجه تمنع أنها تعملها 
مراد : اممم ، القضيه دي فيها لغز و انا هحله ، هي الزياره ممنوعه في وقت زي دا بس عشان هي عملت ليا معروف مش هقدر أنكره و لو فديتها بعمري مش هقدر اوفيها هسيبك معاها خمس دقايق
تيسير : شكرا 
مراد خرج و قال للعسكري خمس دقايق و الاستاذ الا جوه يخرج و الانسه تفضل في المكتب محدش يخرجها و هو ساعتين بالكتير و هيجي تاني .....
تيسير : قوليلي يا حبيتي اي حصل 
نورين : مش عارفه حاجه أنا كنت ف العمليات و خلصت و بعدها الطقم مشي و انا فضلت عشان اتابع المؤشرات بس 
تيسير : أنا كنت هناك و مكنش فيه حد 
نورين : الظابط قال إن الناس خرجت عشان سمعت انذ.ار حر.يق 
تيسير : الموضوع دا متخطط له 
نورين بعياط : مش عارفه حاجه مش فاهمه حاجه 
تيسير : اهدي و انا هحل الموضوع 
قاطع كلامهم صوت العسكري ....
امين : لازم تخرج دلوقتي 
تيسير : ماشي و بعدها بص ل نورين هخرجك يا حبيتي متخافيش 
نورين بعياط : شكرا يا عمو 
خرج تيسير و فضلت نورين في مكتب مراد تعيط .....
عند مراد ....
رقيه : اي حصل يا مراد 
مراد : هحكيلك 
حكي مراد ل رقيه و مامت نورين كل حاجه حصلت ....
عايده بعياط : مستحيل نورين تعمل كده مستحيل 
رقيه : أنا ممكن اقول حاجه احتمال تفيدها 
مراد : تعرفي حاجه يا رقيه
رقيه : ايوا ، انهارده في واحد راح هد.دها في المستشفي 
مراد : واحد مين 
رقيه : اسمه احمد 
عايده شهقت : احمد 
مراد : حضرتك تعرفيه 
عايده : ايوا دا كان خطيبها و عمل ليها مشاكل 
مراد : احكيلي كده عمل اي 
عايده : حاضر
و بدأت عايده تحكي عن الموضوع ....
مراد : انا كده فهمت 
رقيه : فهمت اي يا مراد 
عايده : طمني يا بني في اي 
مراد مسك ايد عايده و بهدوء : متقلقيش نورين مش هطول و هتخرج في اسرع وقت ثقي فيا 
عايده : يارب يارب 
مراد : طب عن اذنكم هروح اغير هدومي و اصلي و بعدها اروحلها تاني ، خليكي هنا يا رقيه و انا نازل هيجيبلك اسر عشان لو صحي مش يتخض أنه لوحده في البيت 
رقيه : ماشي يا حبيبي 
الصبح دخل عمر مكتب مراد ....
عمر : بقولك يا كبير انت ...
و مكملش كلامه لما لقي نورين قاعده على الكرسي و سانده راسها على المكتب ....
عمر بعصبيه : قومي يا حيلتها انتي فاكره نفسك فين 
قامت نورين مخضو.ضه على صوت عمر و هو بيزعق  ....
نورين بدموع : أنا 
عمر بعصبيه مسك دراعها : امال امي انتي أي الا قاعدك هنا ي بت انتي 
نورين بعياط : أنا ...
قاطع كلامهم دخول مراد و اتصد.م من وجود عمر و ماسك ايد نورين ...
مراد بعصبية مكتومه : عمر نزل ايدك عنها 
عمر بعصبيه : انت مش شايف انك زودتها اوي يا مراد دي مت.همه و مش اي تهمه دي قض.يه تجا.رة أعضاء 
مراد : مفيش دليل انها بتعمل كده.
عمر بزعيق : انت غبي مشفتش الاوراق الا هي موقعه عليه ، تقدر تقولي لي واحده زيها تفضل في المستشفي لوحدها لحد ٣ الفجر 
مراد : مكنتش لوحدها 
عمر : انت هتعمل فيها المحامي بتاعها فوق يا مراد 
مراد بعصبية : يا امين 
امين : نعم يا فندم 
مراد : خد الدكتوره و حطها في الاوضه التانيه 
امين : حاضر 
نورين بعياط : لو سمحت مش عايزه اروح في حته لو سمحت 
مراد بهدوء : روحي معاه بس عشر دقايق و هرجعك هنا تاني 
نورين : تمام 
مشيت نورين مع أمين و فضل عمر مع مراد في مكتبه ...
مراد : اعقد يا عمر 
عمر بعصبيه : انت أي الا انت بتعمله دا 
مراد : اتفضل بس نتكلم و بعد كده احكم براحتك 
عمر : اعقد اهو هتكلم في اي 
مراد : هحكيلك 
و حكي مراد ل عمر عن الكلام الا رقيه قالته عن تهد.يد احمد ل نورين و شكو.ك مراد فيه ....
عمر : طب فين الدليل 
مراد : هجيبه
عمر : انت مش ملاحظ انك متساهل معاها اوي 
مراد : يمكن متساهل عشان متاكد انها متعملش كده 
عمر : و انت متاكد كده ازاى 
مراد : هتعرف لما اثبتلك أنها ملهاش ذنب في اي حاجه حصلت 
عمر : تمام يا مراد عن اذنك 
عمر خرج و هو متعصب و فضل مراد يفكر هيعمل اي ، خرج مراد راح المستشفي و معاه نورين .....
الممرضه بصد.مه : دكتوره نورين 
نورين بابتسامه : ايوا يلا لو فيه اي كشوفات خمس دقايق و دخليهم 
الممرضه : بس حضرتك مش كنتي في السج.ن 
مراد : و انتي عرفتي منين أنها كانت في السجن 
الممرضه بتردد : أنا ... أنا سمعت 
مراد : سمعتي من مين 
الممرضه ظهر عليها الخوف و التوتر 
مراد : بكلمك سمعتي من مين 
الممرضه : أنا لازم امشي 
مسكها مراد من دراعها جااامد و بص ل نورين و هو بيقول ...
مراد : مكتبك فين 
نورين : اخر الطرقه
مراد : قدامي 
مشيت نورين و مراد ماشي وراها و ماسك الممرضه من ايديها جامد و دخلوا مكتب نورين ....
مراد : عندك اي نور بيتفتح لو كان عندك كشف مهم 
نورين : ايوا 
مراد : شغليه عشان محدش يقطعنا 
نورين : حاضر 
شغلت نورين النور و فضلت قاعده على مكتبها و بتفتكر كلام مراد ليها ....
فلاش باااك 
كانت قاعده نورين بتعيط في الاوضه الا العسكري دخلها فيها و اتفاجاه بدخول مراد عندها ....
مراد بهدوء : ممكن تهدي و تبطلي عياط 
نورين و هي بتمسح دموعها : حاضر بس انا هفضل هنا لحد امتا 
مراد : مش كتير ، قومي اغسلي وشك و هنخرج 
نورين بفرحه : بجد يعني أنا هخرج من هنا 
مراد : لا ، هتيجي معايا على المستشفي
نورين باستغراب و فجاه دموعها ظهرت تاني....
نورين : المستشفي لي ماما فيها حاجه ، أو اسر 
مراد : لا مفيش حاجه كلهم كويسين بس هنروح هناك عشان نعرف مين الا عايز يعمل فيكي كده 
نورين : ازاى 
مراد : هتفهمي كل حاجه في وقتها 
باااك 
فاقت نورين على صوت مراد ....
مراد بزعيق : انطقي يا بت مين الا قالك أنها في السج.ن 
الممرضه بتوتر : سمعت 
مراد : محدش يعرف انها في السج.ن غير مدير المستشفي و انا ليا عيون في كل مكان و لسه خبر انها في السج.ن محدش يعرفه و بزعيق انطقي و الا و الله ل اند.مك 
الممرضه بخوف : هقول 
مراد : قولي 
الممرضه : في واحد امبارح جه لدكتوره و طرد.ني من المكتب و بعدها الأمن جم خرجوا من عندها و بعدها نزلت الاستراحه لما الدكتوره مشيت لقيته بينادي عليا و عرض عليا فلوس بس عشان اخلي الدكتوره نورين توقع على ورق مهم 
نورين قطعتها و هي بتقول : انتي قصدك احمد 
الممرضه : ايوا هو 
مراد : كملي 
الممرضه : فضلت أقوله لا ، لحد ما هد.دني أنه هيق.تل ابني لو معملتش زي ما هو عايز ، ف اخدت منه الورق و حطيته على مكتب الدكتوره 
مراد بص ل نورين : انتي قولتي موقعتيش على حاجه 
نورين : ايوا انا فعلا موقعتش 
الممرضه : الدكتوره موقعتش على الورق أنا قلدت التوقيع بتاعها و بعت له انها وقعت و بعدها طلب مني أن بعد ما نورين تتدخل العمليه أضر.ب جرس الانذ.ار عشان كل الا في المستشفي يخرج و انا عملت زي ما هو قالي و كنت في المستشفي امبارح لحد ما حضرتك اخدتها و مشيت و انا و الله عملت كده غصب عني مش قصدي 
مراد : تيجي و تشهدي بكل الكلام دا بس قبل كل دا هتعملي زي ما هقولك بالظبط فاهمه 
الممرضه بخوف : حاضر 
و بدأ مراد يقولها هتعمل اي و بعدها اخد نورين و راح القسم تاني .....
خبط باب مكتب مراد....
مراد : ادخل 
امين : مت.همين قض.يه امبارح يا فندم 
مراد : دخلهم 
و كان اول واحد دخل ياسر جوز أخته رقيه ....
مراد : ازيك يا ياسر عبد الحكيم عامر
ياسر بصدمه مقدرش ينطق 
مراد : اي فاكر ان مش هعرف حكايتك و لا اي يا ياسر 
ياسر : انت الا بدأت 
ياسر بعصبيه : بدأت اي دا شغلي و ابوك هو السبب 
ياسر : متجيبش سيره ابويا على لسانك
مراد بعصبية ناد على امين ....
مراد : امين 
امين : ايوا يا فندم 
مراد : خلي عمر يجي 
امين : حاضر 
و بعد شويه جه عمر ....
مراد : انت مكلف بنقل ياسر و باقي العصا.به للمحكمه
عمر : دا جوز اختك خليك رحيم معاه و لا انت متبقاش رحيم غير مع الستات قال كده و بص ل نورين الا قاعده على الكنبه في مكتب مراد 
مراد اتعصب و قام مسك لياقه قميص عمر و هو بيقول  .....
مراد بعصبية : احترم نفسك يا حضره الظابط و نفذ الاوامر 
عمر بصله بحده و متكلمش و بعدها خرج من مكتبه و بدأ يجهز نقل ياسر و عصا.بته المحكمه .....
نورين : انا اسفه 
مراد : لي 
نورين : عشان بتتخا.نق انت و صحبك بسببي 
مراد : هو لما يعرف الحقيقه هيجي و يعتذر هو بس قاسي شويه بس و الله بيقف مع الحق 
نورين : طب اي حكايه ياسر دا 
مراد : دا جوز اختي و أبوه كان كبير عصا.به كده بتبيع مخد.رات و انا كنت مكلف ب مامؤريه و غصب عني قت.لته و مكنتش اعرف انه أبوه ياسر و بعدها هو قرر يسافر بعد ما أبوه توفي و سايب رقيه من ٣ سنين تقريبا و رقيه دخلت في اكتئاب و حاولت تنت.حر مرتين قبل كده و دخلتها مصحه عشان اعالجها نفسيا و ترجع تاني زي الاول بس 
نورين : انت ازاى معرفتش أنه ولده و انت ظابط 
مراد : مكنتش شوفت أبوه دا خااالص و لما جه يتقدم ل رقيه عشان يتجوزها كان معاه أمه و لما سألنا على ولده قال أنه ميت و بعدها اتجوز رقيه و حصل زي ما قولتلك و عرفت الحقيقه امبارح 
نورين : ايوا ، انت هتعمل اي في القضيه بتاعته 
مراد : هو هيتحكم عليه و لما اخلص قضيتك هقدم ورق المحكمه يطلقوا من الرقيه 
نورين : باذن الله الا فيه الخير يقدمه ربنا 
مراد: و نعم بالله ، أنا لازم امشي عشان اروح ل الممرضه عشان ننفذ الا اتفقنا عليه 
نورين : أنا ممكن اجاي معاك 
مراد : لا خليكي هنا و انا اوعدك أن هيجيلك حقك
نورين : ماشي شكرا 
مراد : دا واجبي 
خرج مراد و راح اخد الممرضه من المستشفي و بعدها وصلها ل كافيه و عطها جاهز تسجيل و هي نزلت و دخلت و كان احمد مستنيها ....
احمد : تشربي اي 
الممرضه : و لا حاجه عايزه الفلوس عشان امشي
احمد : فلوس اي يا حلوه هي لسه متحكمش عليها 
الممرضه : هو انا لسه هستنا و الله لو ماخدتش الفلوس ل اروح اشهد عليك 
احمد : معندكيش دليل يا حلوه 
الممرضه : هجيبه
احمد : و نبي هتروحي تقوليلهم اي ، دكتور احمد هو طلب مني ادبس دكتوره نورين في القض.يه و هي ملهاش ذنب و طلب كمان افضي المستشفي عشان يبقي كل حاجه لبسها و طلب كمان لو معملتش كده هيق.تل ابنك الا ملوش ذنب محدش هيصدقك 
الممرضه : هيصدقوا انك انت الا عملت كده 
احمد : دليلك فين 
قاطع كلامهم صوت مراد جاي من ورا احمد ....
مراد : الدليل اهو معايا
طلعت الممرضه الجهاز و كل كلام احمد اتسجل عليه و طلب مراد من العسا.كر الا معاه يقب.ضوا على احمد و اخدوا و راحوا القسم ....
احمد اول ما دخل اوضه مراد لقي نورين قاعده على الكنبه الا ف الاوضه و حطه وشها بين كفوفها و عامله تهز رجليها جامد ....
احمد بضحك : و اخيرا شوفتك ضعيفه 
نورين قامت واقفت اول ما سمعت صوته و بصتله جامد و هي بتقول ....
نورين : انت مش بني ادم 
احمد ضحك على كلامها و هو بيقول .....
احمد : وبعدين يا دكتوره 
نورين لسه هتكلم لقت مراد داخل و هو بيقول .....
مراد : مسمعش صوتك يالا و بعدها نادي على امين 
امين : نعم يا فندم 
مراد : دخل الممرضه 
امين دخل الممرضه الا احمد اتفق معاها و بدأت تحكي الا احمد طالبه منها و مضيت ع اقولها و خرجت ....
مراد بيواجه كلامه ل احمد : حابب تقول حاجه 
احمد بضحكه مستفزه : لا أنا عملت و شوفت الا عايز اشوفه 
و قال كده و هو بيبص على نورين 
مراد اتعصب و اتكلم بعصبيه : بصلي هنا يالا ملكش دعوه بيها 
احمد ضحك : هي لحقت علقتك 
مراد قام واقف و مسكه من قميصه و هو بيقول ....
مراد : احترم نفسك يالا و انت بتتكلم عنها 
احمد بص ل نورين و هو بيقول : شاطره انتي يا نونو 
مراد بعصبية ضر.ب احمد بالبو.كس في وشه و بعدها نادي على العسكري امين 
امين : نعم يا فندم 
مراد بعصبية : خد الحيو.ان دا و حطه في الانفر.ادي عقبال ما يتعر.ض على النيابه الصبح 
امين : حاضر يا فندم 
خرج أمين و معاه احمد و فضل مراد و نورين .....
نورين و هي بتمسح دموعها : شكرا 
مراد بابتسامه : متشكرنيش دا واجبي يا دكتوره و يلا عشان طنط قلقانه عليكي جااامد 
نورين بابتسامه : يلا 
روحت نورين ل مامتها ....
عايده بعياط : حمد لله على السلامه ي حبيبتي
نورين بعياط : الله يسلمك يا ماما 
عايده : انتي كويسه يعني 
نورين : و الله كويسه بفضل الاستاذ مراد
عايده بصت لمراد : شكرا يا بني انت مش عارف انت رجعت ليا روحي بجد 
مراد : دا واجبي يا طنط و سبق و بنت حضرتك عملت معانا الواجب دا 
عايده : الحمد لله يا بني أن الاتنين بخير 
رقيه : حمد لله على سلامتك يحبيتي 
نورين : الله يسلمك يا رقيه ، شكرا انك فضلتي مع امي
رقيه : لا كده ازعل منك طنط زي مامتي بالظبط 
عايده : انا فعلا زي امك يحبيتي و احنا خلاص بقينا أهل يلا عشان تتغدوا 
نورين : هغير هدومي و اصلي و اجاي 
مراد : و انا عندي شغل 
عايده : بعد الغدا الشغل 
نورين بابتسامه : ماما أمرت يبقي كله ينفذ 
كلهم ضحكوا و بعدها نورين غيرت هدومها و قعدوا اتغدوا مع بعض و بعدها خلصوا و هما قاعدين بيحكوا ازاى نورين خرجت و مراد ساعدها قد اي جه تلفون ل مراد .....
مراد : الو 
........
مراد : اي ، أنا جاي حالا ....
يتبع...
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية ملاكي الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ملاكي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-