رواية انتقام عاشق الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم ميفو السلطان
رواية انتقام عاشق الجزء الثالث والعشرون 23 بقلم ميفو السلطان
رواية انتقام عاشق البارت الثالث والعشرون 23 بقلم ميفو السلطان
رواية انتقام عاشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميفو السلطان |
رواية انتقام عاشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميفو السلطان
وقفت نيران تتبجح ليونس ليهتف.. نيران انت فاكره انك تقدري تكوني لحد تاني انت عقلك راح فين مش هتقدري ومش هتعرفي اصلا .
هتفت...وانت ايه دخلك يا يونس بيه مش قصتنا خلصت انا حره جاي بعد سنه انت ايه يخصك وانا حره اعمل ما بدالي ايه هتتحكم فيا لتكون فاكر اني لسه زي زمان واتفضل بقه.
هتف.... تصدقي زمان وايام زمان من زمان وحشوني وهموت عليهم ومن زمان ماختش حاجه حلوه ليشدها اليه ويهجم عليها ويلصقها بالحائط وينهال عليها يقبلها وهيا تقاومه حتي حست ان انفاسها ستزهق منها ظل معها هائما وهيا قد انهارت من هجومه ابعدها ولكنها كانت في احضانه منهكه تنهج بشده ...ابتعد ونظر اليها.... يونس مايتلعبش معاه اعرفي انا مين.
لتدفعه بغضب .....انت عايز ايه.
هتف....اولا عايز احذرك من خالد خالد ده تعبان وكان هيغرقك نيران انا مش هسيبك ليه اظن انت عارفاني ثقي في كلامي خالد مش سهل
نظرت اليه.... واثق فيك ليه يا يونس ايه اللي يخليني أمنلك تاني هاتلي سبب يا يونس بيه.
هتف.. لاني بعتبرك لسه بتاعتي وتخصيني.
ضحكت بسخريه..... لا َو الله ودا بقه لوحدك كده قرارك لتقترب منه لتهتف انا حره يا يونس َمش بتاعه حد مش جاي بعد سنه َ تقول تخصيني انسي انا اتقرصت منك مره واستحاله اثق فيك تاني .
مسكها وهتف انت مش فاهمه حاجه استني هفهمك انا ماسيبتكيش انا ....
دفعته ...انت تبعد عني بقولك اهوه انت قصه وخلصت ودفعته ورحلت ووقف هو غاضبا ..لا يا قلب يونس قصه وهتبتدي انا غلطان اني سيبتك تتنفسي بعيد عني قلت هتحس ببعدي وتحاول تنسي بس لا البعد جفا وانا ماهسيبش اي جفا بينا ...
تركته ورحلت مقهوره ليقابلها خالد ..... ايه مالك داخله بزعابيبك كده.
هتفت.... اتخنقت يا خالد خلص بقه الحفله دي كفايه كده ماعتش قادره حاسه اني بتخنق كفايه وصعدت الي حجرتها و دخلت وظلت تدور بغضب.. البيه جاي بعد سنه يقلي تخصيني اه واثق فيه بعد ما اتخطبت لسه فاكر نيران وايام نيران والا حليت في عنيه مافكرش فيا طول السنه وعايش حياته وبيروح حفلات ويتصور ويقابل وانا مقهوره عليه ويوم ما اروح منه يدور عليا.. ثقي فيا وخالد ماله خالد ابن عمي واللي فاضلي ماله.. طب يا يونس ماشي والله لاوريك انت والسحليه اللي لازقه فيك.
بدا خالد في التقرب من نيران اكثر بحجه انه صديق وليس خاطب وتفهم عدم رغبتها في القرب منه فدخل لها من سكه الصداقه والنصح والسند لتامن اليه تماما لياتي يوم ويدخل عليها ويهتف.. كنت عايزك يا نيران في شويه امضاءات كده بس مستعجل عليها.
هتفت.... ايه يا خالد مستعجل ليه كنت جبهم بدري اقراهم.
هتف.. معلش والله اتزنقت دي شحنه كبيره والشركه مستنيه تخش بفارغ الصبر.
هتفت.... يا خالد اخر مره السيوله زنقت معانا.
هتف ......مانا واخد ضمان من البنك يا دوبك نصرفها ونرجع الفلوس وياستي قلقانه ليه لو حصل حاجه شركاتي موجوده تسد عنك انا برضه ابخل عليكي لتتنهد وتمضي بامان ليبتسم بخبث ويهتف الشركه عامله ايفنت انهارده للعملا جهزي نفسك هاجي اخدك سلام يا مزتي َتركها ورحل ليدخل عليها احد اصدقائها ليهتف .....ايه يا ست نيران مالك مطنشانا ليه هو انا اللي لازم اجيلك كل مره.
ابتسمت له ......اهلا كريم ازيك حمدالله عالسلامه جيت امتي.
ضحك.. يعني عبرتي امي يا بنتي انا ولا يوم اجي الا اما بسال شكلي وحش ماتبقي تسالي عليا ينوبك ثواب انا يتيم.
ضحكت.... انت مشكله والله.
هتف.... وانا زعلان منك عالاخر والله ماكنت ناوي اجي بس اعمل ايه قلبي كفيني علي وشي.
ابتسمت..... وبعدين معاك بس قلي زعلان ليه.
هتف.... يعني تتخطبي وانا بره ايه يا بت قله الاصل دي ماشفعليش وقفتي معاكي وانا بضبطلك شركه المحاسبه.
هتفت.. معلش والله جت فجاه.
ليقول.. جت فجأه.. وخالد الريميسي من امتي الحب اللي رشق طب كان اخوكي اولي.
ضحكت.... ماتبطل بقه هزلرك ده والله ظروف.
هتف.. اطلعي من دول انا عارف اللي فيها يونس خلع وسابك والا ايه انت هبله يا بت انت بتحبي يونس خالد بيهبب ايه جنبك.كان صديق لها معرفه عمها واستعان به ليساعدها في شركتها وتقرب منها وحكت له كل شى.
لتتنهد.. يونس.. يونس خلاص نساني يونس داير مع بنت عمه وسنه ماعبرنيش اسكت والنبي بلا حب وكلام فارغ مفيش حاجه اسمها حب لا والمسخره جاي يقلي بتتخطبي لخالد ليه لا مش هيسمح ال ايه البيه افتكر ان نيران موجوده مانا كت مرزيه سنه والا حليت في عينه وهو داير يلف مع الصفرا بنت عمه.
ضحك كريم.... يا بنتي انت هبله ماهو جه وغلب عايز يقابلك وانت تعضيه وهدايا وورد دا الفيلا اتعبت ورد فاكره لما وقف يستناكي يوم كامل تحت واول ماخرجتي عضتيه وهنتيه ..لا الراجل ماسابكيش ماتبقيش ضلاليه انت مجنونه واكيد كان بيسيبك تهدي تنسي شويه ..وايه غيرانه وبتغيظيه بالخطوبه والله انت عقلك اهبل.
هتفت.... لا طبعا غيرانه ايه واغيظه ايه..ويعني خلاص صديته شويه يمشي دا حب دا كام شهر يعني صديته ماهو ذبني يقوم يبعد كده وساحب سحليه معاه. .
ضحك كريم ..انت ظالمه اعدلك كام مره جه كام مره وانت بتستخبي زي العيال وخايفه عشان بتحبيه .وبعدين خالد ليه برضه .
تنهدت بوجع فهيا فعلا زادت في صده واهانته ... هو بس عندي مشاكل في الشغل وخالد الله يخليه واقف جنبي.
هتف كريم ....طيب ربنا يهني سعيد بسعيده
لتقول ....بقلك فيه ايفنت انهارده بالليل لازم تحضره انت واحشني وعايزه اقعد معاك.
هتف. ياااه بس كده راشق يا ستي يلا اقوم بقه البس الحته اللي علي الحبل واحضر حالي لتضحك ليتركها وتجلس هيا تفكر في يونس .ظلت جالسه ياكلها قلبها لترفع التليفون وتهتف..... يونس ازيك
ليقول.. ايه ده نيران بجلاله قدرها ايه حنيت يا قمر ونفسك تسمع صوتي.
هتفت.. حنيت..
هتف بحنان ..... لا والله ولا طايقه اسمعه بس اعمل ايه شغل يا ساعت البيه.. بقلك فيه ايفنت شغل انهارده ابقي شرفنا.
ابتسم وهتف.. بس كده عيوني قلبي سابقني والله.
هتفت..... واه بيبقي اكيد كوبل مانا هبقي مع خالد وانت شفلك حد هاته معاك يطيقك..
رفع حاجبيه.. لا والله هيا بقت كده
هتفت.. اه كنت باين شفت مره معاك واحده كده.. هاتها اهو تلاقي حد يسليك بدل ماتيجي ماتلاقيش حد يقف معاك انا مش فاضيه معلش
هتف.. بس كده عيون يونس دانت بس تفكريلي وانا انفذ هجيب يا مز انت يا عسليه والله لو قلت ايه برضه علي قلبي زي العسل.
هتفت... مش ملاحظ انك بارد وكلامك متجاوز انا واحده مخطوبه انفجر في الضحك فهتفت غاضبه....ايه ضحكتك اوي بقول نكت انا طب كويس بسعدك والله.
هتف.. بتسعديني واي سعاده بس اقول ايه في مخك الترللي ربنا يهديكي.
هتفت حانقه.. يهديني ليه شايفني بشد في شعري يا سي يونس.
ضحك.... طب انت ايه اللي مزعلك طيب عالصبح والا الجميل غيران ووحشته.
هتفت.. نعم نعم هيا مين اللي غيرانه ووحشتها انت عقلك خف انا واحده مخطوبه وهتجوز ايه الهبل ده خلي بالك من كلامك.
هتف بحب .....والله عسل ماتجيبي بوسه يا عسل انت.
هتفت.. بوسه.. بوسه.. ايه قله ادبك دي انا غلطانه اني بعبرك اصلا يلا من هنا وماتجيش مش عايزه اشوف خلقتك انت والصفرا بنت عمك لترزع التليفون .
جلس مبتسما.... طب اعمل فيها ايه بعاد بعدت وبسايسها عشان تعقل ومش سايبها وبلم وراها مصايب سوده اعمل ايه يا رب وصفرا وزرقا ومخطوبه لا كده كتير عليا والله ليتنهد ويقوم يجهز حاله .
دخل علي عمته وابنه عمته .....تاليا فيه ايفنت انهارده عند نيران عايزك معايا.
نظرت اليه عمته.... برضه يا يونس نيران يابني بقه تعبتلك.
هتف.. عمتي بطلي انت مابتزهقيش سيبيني باللي فيا الله يخليكي وادعيلي ربنا يهديها.
هتفت تاليا .....طول مانت مدلوق كده هتركب َتعند اكرفها يابني اسمع مني.
هتف.. طب اهمدي يا َابور اكرف ايه هيا طيقاني من غير حاجه عشان اكرف واهبب.
هتفت.... طب والله انهارده لاهبلهالك انا اشوف الست ماتحرقهاش الا ست زيها وقامت لتحضر نفسها وقف يونس ينظر بغلب ليهتف هتطينيها عليا انا عارف يا رب انا ناقص هبل وذهب ليعد حاله.
دخل يونس الحفل ليتجمد مكانه فكانت نيران تقف في وسط الحضور بفستان مكشوف يكشف صدرها وظهرها اشتعل لتمسك تاليا يده اهدي اهدي مالك اتشنجت كده.
هتف..... شايه منظر الهانم عايزه تتقتل حاسس اني هرتكب جنايه.
هتفت..... لا اهدي كده وخليك بارد فين يونس وسيبلي الطلعه دي.
ليجدها تقترب منه ليرسم نظره بارده علي وجهه وتهتف.. يونس حمدالله عالسلامه نورت المكان مش تعرفنا.
لتقترب تاليا من يونس وتحتضنه وتهتف.. انا تاليا بنت عم يونس وانتيمته او يعني حاجه زي كده روحين يعني في روح واحده.
رفعت نيران حاجبيها لتهتف ....لا والله دي حاجه كويسه اخيرا يونس مابقاش لوحده.
نظرت اليه تاليا.. يونس ماينفعش يبقي لوحده يونس اصلا مايتسابش.. قصدي مايتسابش لوحده.
لتشتعل نيران وتبتسم رغما عنها وتهتف ....طب تمام انجوي بقه وتستدير غاضبه لتضحك تاليا.... البت هتموت
ليهتف.. اسكتي سيبيني بلا زفت نفسي اطبق في زماره رقبتها.
اما تيران فذهبت لكريم ليهتف..... مالك شايطه كده.
هتفت..... هاه.. البيه جاي وشاقط الهانم يحب فيها هنا والنحنحه شغاله
ضحك كريم .....وانت بقه مالك مش مخطوبه
هتفت بقهر ... اه مخطوبه مالي بيه بس مابحبش النحنحه لينظر اليها بخبث لنهتف كريم بتبصلي كده ليه ايه مفيش حاجه
ليضحك.. يا بت دانت الدخان بيتصاعد ربنا يهديكي وهتموتي عليه
لتهتف اسكت اسكت بلا دخان بلا هبل ..بس مايبقاش يكدب ويقول عايزني وزفت اوعي والله ماهسكتله الكداب ده ..ذهبت اليه وهتفت غاضبه ..عايزاك .
ابتسم ببرود ..عيوني ..ذهب ورائها استدارت غاضبه انت بقلك تحترم نفسك فاهم ...
قطب جبينه ..مالك يا قلب يونس .
هتفت ..ك...ما تقلش قلبي دي انت بطل قله ادب احنا مكان محترم بطل تلزق في السحليه بتاعتك .
ابتسم والتصق بها فخافت ...ايه عايزني الزقلك يا مز انت يا جامد .نظرا اليه مرتبكه ..انا انا غلطانه اني جتلك اصلا واستدارت مقهوره
اما شوف خالد فين لتذهب لخالد لتهتف ايه هتفضل واقف مع الناس مش خطيبتك انا ايه رجل كنبه.
ابتسم.. ومالك مشعلله كده مانا اهوه هروح فين.
هتفت.... يلا نرقص اهو نفك الجو شويه.
شدها وذهب بها واحتضنها لتقترب منه بشده ليستعجب ولكنه انتهز الفرصه ووضع يده علي ظهرها العاري وظل يدور بها ويونس احس انه سيقتلها وهيا تتمادي ...
هتف يونس..... لا مش قادر يا تاليا هموت هروح اضربها اطين عيشتها.
هتفت.... طب اهدي تعالي نرقص ونبدل اهدي طيب ليذهبا ويحتضن تاليا لتضع يدها حول عنقه ونيران ستاكلهم بعينيه ظلا وقتا ليقترب يونس ويقف بجوارهم ليهتف.. ايه يا خالد مش تتعرف علي الكل ويشير الي تاليا التي نظرت اليه بدلع ومدت يدها له .ليبتسم ويذهب الي تاليا ويهتف دا الشرف ليا طبعا لياخذ تاليا وتقف نيران اقترب منها ويشدها الي احضانه كان صامتا لا يتكلم وجسده مشدود ومشتعل وهيا في احضانه .ظلا لفتره صامتين لتختنق هيا لتهتف.... ايه ساكت ليه
هتف.. ايه عايزه تنضربي ماعنديش مانع لتشهق عندما شدها الي الخارج وخرج بها ليبحث عن مكان خالي ليدفعها الي الحائط لتصرخ ايه اتجننت والله لو قربت مني اطين عيشتك انت فاكرني ايه اقترب غاضبا لتهتف ايه بتبصلي كده ليه مالك بيا البس براحتي انت مالك ماتبصليش كده انت مالكش كلمه عليا.
اقترب ومسك يدها ولويها لتصرخ.. ليهتف دانت عارفه اهوه انك عامله مصيبه من غير مانطق.
هتفت.. مصيبه تشيلك انا حره مالك بيا خليك في السحليه بتاعتك اللي ساحبها يا بيه ياللي ماتتسابش.
ليقرصها من ضهرها لتان وجعا َوتدمع لتصرخ..... بطل والله اموتك بطل.
هتف.... اعمل فيكي ايه دا منظر ويعاود ويقرصها لتصرخ بطل بقه دا عليه بلورو بس قالعاه بطل.
قرصها مره اخري لتصرخ... وقالعاه ليه ايه عامله عرض مسرح بتفرجي الشعب.
لتهمس بخوف... انت مالك الله.
صرخ..... علي صوتك سمعيني.
هتفت..... مافيش الله مابقلش.
هتف.. فين الزفت علي دماغك.
لتدمع وتهتف ....في العربيه بره.
شدها وخرج بها ليذهب بها الي العربه فتحها وادخلها لتدخل احضر لها البلورو لتلبسه بقهر ظل جالسا َالغضب ياكله لتهتف انزل اما نرجع خلاص ايه هيا قصه انت مالك بيا انا واحده مخطوبه.
هتف... انت مش راضيه تجيبيها لبر صح. انا صبري نفذ وجبت اخري اتلمي بقه وعدي يومك عشان بجد جبت جاز.
غضبت.... انت مالك يا بارد يا بتاع الصفرا ماتروح تترمي في حضنها راضيه بيك هيا انا مش عايزاك ولا راضيه بيك ايه التباته دي.
اقترب منها وشدها يحتضنها لتخاف ليهمس بالقرب من وجهها .....بجد مش عايزاني امال مال وشك جاب الوان كده نيران انت بتاعه يونس ليشدها لتقع في احضانه بصي قلبك هيخرج من مكانه وعيونك لمعت ازاي انت ما بتورديش الا جنب يونس عشان انت ملك يونس.. مش قلبك اتعمل ليونس برضه والا نسيتي كلامك ظل يداعب وجهها وهيا تاهت في نظراته لتظل هائمه في احضانه ليهمس اعمل في عقلك ايه وانت قمر ومحمريه وسرحانه كده قلبه وقلب يونس ليظل يتلمس خدها وهيا بين احضانه همس هترجعيلي امتي هتنامي في حضني امتي ماعتش قادر ابعد.. لتهمس هاه..
ليهتف.. يخربيت كده هاه ايه قلبي بيكلني اخدك واطير بيكي مد يده وتلمس يدها بشفتيه لتلمع الدبله ليسحبها بهدوء ويضعها في جيبه ويهمس الصابع ده بتاعي مش كده يا قلبه.
لتهمس بهيام .... اه كده
ليهتف طب وهحط دبلتي امتي يا عمر يونس دانا قلبي انهري حبيبي سايح وبعشقه نيران وحشتيني انا تعبت بعاد عايزك في حضني وهتبقي في حضني خلاص لينزل عليها يتوه معها في قبلات محمومه لتتوه وتذوب معه في عشقه الذي ياكل قلبها ليبتعد اخيرها ويهمس هنفضل كده لامتي ماعتش قادر لتنتفض هيا عندما يفتح باب العربه و...
هتفت...وانت ايه دخلك يا يونس بيه مش قصتنا خلصت انا حره جاي بعد سنه انت ايه يخصك وانا حره اعمل ما بدالي ايه هتتحكم فيا لتكون فاكر اني لسه زي زمان واتفضل بقه.
هتف.... تصدقي زمان وايام زمان من زمان وحشوني وهموت عليهم ومن زمان ماختش حاجه حلوه ليشدها اليه ويهجم عليها ويلصقها بالحائط وينهال عليها يقبلها وهيا تقاومه حتي حست ان انفاسها ستزهق منها ظل معها هائما وهيا قد انهارت من هجومه ابعدها ولكنها كانت في احضانه منهكه تنهج بشده ...ابتعد ونظر اليها.... يونس مايتلعبش معاه اعرفي انا مين.
لتدفعه بغضب .....انت عايز ايه.
هتف....اولا عايز احذرك من خالد خالد ده تعبان وكان هيغرقك نيران انا مش هسيبك ليه اظن انت عارفاني ثقي في كلامي خالد مش سهل
نظرت اليه.... واثق فيك ليه يا يونس ايه اللي يخليني أمنلك تاني هاتلي سبب يا يونس بيه.
هتف.. لاني بعتبرك لسه بتاعتي وتخصيني.
ضحكت بسخريه..... لا َو الله ودا بقه لوحدك كده قرارك لتقترب منه لتهتف انا حره يا يونس َمش بتاعه حد مش جاي بعد سنه َ تقول تخصيني انسي انا اتقرصت منك مره واستحاله اثق فيك تاني .
مسكها وهتف انت مش فاهمه حاجه استني هفهمك انا ماسيبتكيش انا ....
دفعته ...انت تبعد عني بقولك اهوه انت قصه وخلصت ودفعته ورحلت ووقف هو غاضبا ..لا يا قلب يونس قصه وهتبتدي انا غلطان اني سيبتك تتنفسي بعيد عني قلت هتحس ببعدي وتحاول تنسي بس لا البعد جفا وانا ماهسيبش اي جفا بينا ...
تركته ورحلت مقهوره ليقابلها خالد ..... ايه مالك داخله بزعابيبك كده.
هتفت.... اتخنقت يا خالد خلص بقه الحفله دي كفايه كده ماعتش قادره حاسه اني بتخنق كفايه وصعدت الي حجرتها و دخلت وظلت تدور بغضب.. البيه جاي بعد سنه يقلي تخصيني اه واثق فيه بعد ما اتخطبت لسه فاكر نيران وايام نيران والا حليت في عنيه مافكرش فيا طول السنه وعايش حياته وبيروح حفلات ويتصور ويقابل وانا مقهوره عليه ويوم ما اروح منه يدور عليا.. ثقي فيا وخالد ماله خالد ابن عمي واللي فاضلي ماله.. طب يا يونس ماشي والله لاوريك انت والسحليه اللي لازقه فيك.
بدا خالد في التقرب من نيران اكثر بحجه انه صديق وليس خاطب وتفهم عدم رغبتها في القرب منه فدخل لها من سكه الصداقه والنصح والسند لتامن اليه تماما لياتي يوم ويدخل عليها ويهتف.. كنت عايزك يا نيران في شويه امضاءات كده بس مستعجل عليها.
هتفت.... ايه يا خالد مستعجل ليه كنت جبهم بدري اقراهم.
هتف.. معلش والله اتزنقت دي شحنه كبيره والشركه مستنيه تخش بفارغ الصبر.
هتفت.... يا خالد اخر مره السيوله زنقت معانا.
هتف ......مانا واخد ضمان من البنك يا دوبك نصرفها ونرجع الفلوس وياستي قلقانه ليه لو حصل حاجه شركاتي موجوده تسد عنك انا برضه ابخل عليكي لتتنهد وتمضي بامان ليبتسم بخبث ويهتف الشركه عامله ايفنت انهارده للعملا جهزي نفسك هاجي اخدك سلام يا مزتي َتركها ورحل ليدخل عليها احد اصدقائها ليهتف .....ايه يا ست نيران مالك مطنشانا ليه هو انا اللي لازم اجيلك كل مره.
ابتسمت له ......اهلا كريم ازيك حمدالله عالسلامه جيت امتي.
ضحك.. يعني عبرتي امي يا بنتي انا ولا يوم اجي الا اما بسال شكلي وحش ماتبقي تسالي عليا ينوبك ثواب انا يتيم.
ضحكت.... انت مشكله والله.
هتف.... وانا زعلان منك عالاخر والله ماكنت ناوي اجي بس اعمل ايه قلبي كفيني علي وشي.
ابتسمت..... وبعدين معاك بس قلي زعلان ليه.
هتف.... يعني تتخطبي وانا بره ايه يا بت قله الاصل دي ماشفعليش وقفتي معاكي وانا بضبطلك شركه المحاسبه.
هتفت.. معلش والله جت فجاه.
ليقول.. جت فجأه.. وخالد الريميسي من امتي الحب اللي رشق طب كان اخوكي اولي.
ضحكت.... ماتبطل بقه هزلرك ده والله ظروف.
هتف.. اطلعي من دول انا عارف اللي فيها يونس خلع وسابك والا ايه انت هبله يا بت انت بتحبي يونس خالد بيهبب ايه جنبك.كان صديق لها معرفه عمها واستعان به ليساعدها في شركتها وتقرب منها وحكت له كل شى.
لتتنهد.. يونس.. يونس خلاص نساني يونس داير مع بنت عمه وسنه ماعبرنيش اسكت والنبي بلا حب وكلام فارغ مفيش حاجه اسمها حب لا والمسخره جاي يقلي بتتخطبي لخالد ليه لا مش هيسمح ال ايه البيه افتكر ان نيران موجوده مانا كت مرزيه سنه والا حليت في عينه وهو داير يلف مع الصفرا بنت عمه.
ضحك كريم.... يا بنتي انت هبله ماهو جه وغلب عايز يقابلك وانت تعضيه وهدايا وورد دا الفيلا اتعبت ورد فاكره لما وقف يستناكي يوم كامل تحت واول ماخرجتي عضتيه وهنتيه ..لا الراجل ماسابكيش ماتبقيش ضلاليه انت مجنونه واكيد كان بيسيبك تهدي تنسي شويه ..وايه غيرانه وبتغيظيه بالخطوبه والله انت عقلك اهبل.
هتفت.... لا طبعا غيرانه ايه واغيظه ايه..ويعني خلاص صديته شويه يمشي دا حب دا كام شهر يعني صديته ماهو ذبني يقوم يبعد كده وساحب سحليه معاه. .
ضحك كريم ..انت ظالمه اعدلك كام مره جه كام مره وانت بتستخبي زي العيال وخايفه عشان بتحبيه .وبعدين خالد ليه برضه .
تنهدت بوجع فهيا فعلا زادت في صده واهانته ... هو بس عندي مشاكل في الشغل وخالد الله يخليه واقف جنبي.
هتف كريم ....طيب ربنا يهني سعيد بسعيده
لتقول ....بقلك فيه ايفنت انهارده بالليل لازم تحضره انت واحشني وعايزه اقعد معاك.
هتف. ياااه بس كده راشق يا ستي يلا اقوم بقه البس الحته اللي علي الحبل واحضر حالي لتضحك ليتركها وتجلس هيا تفكر في يونس .ظلت جالسه ياكلها قلبها لترفع التليفون وتهتف..... يونس ازيك
ليقول.. ايه ده نيران بجلاله قدرها ايه حنيت يا قمر ونفسك تسمع صوتي.
هتفت.. حنيت..
هتف بحنان ..... لا والله ولا طايقه اسمعه بس اعمل ايه شغل يا ساعت البيه.. بقلك فيه ايفنت شغل انهارده ابقي شرفنا.
ابتسم وهتف.. بس كده عيوني قلبي سابقني والله.
هتفت..... واه بيبقي اكيد كوبل مانا هبقي مع خالد وانت شفلك حد هاته معاك يطيقك..
رفع حاجبيه.. لا والله هيا بقت كده
هتفت.. اه كنت باين شفت مره معاك واحده كده.. هاتها اهو تلاقي حد يسليك بدل ماتيجي ماتلاقيش حد يقف معاك انا مش فاضيه معلش
هتف.. بس كده عيون يونس دانت بس تفكريلي وانا انفذ هجيب يا مز انت يا عسليه والله لو قلت ايه برضه علي قلبي زي العسل.
هتفت... مش ملاحظ انك بارد وكلامك متجاوز انا واحده مخطوبه انفجر في الضحك فهتفت غاضبه....ايه ضحكتك اوي بقول نكت انا طب كويس بسعدك والله.
هتف.. بتسعديني واي سعاده بس اقول ايه في مخك الترللي ربنا يهديكي.
هتفت حانقه.. يهديني ليه شايفني بشد في شعري يا سي يونس.
ضحك.... طب انت ايه اللي مزعلك طيب عالصبح والا الجميل غيران ووحشته.
هتفت.. نعم نعم هيا مين اللي غيرانه ووحشتها انت عقلك خف انا واحده مخطوبه وهتجوز ايه الهبل ده خلي بالك من كلامك.
هتف بحب .....والله عسل ماتجيبي بوسه يا عسل انت.
هتفت.. بوسه.. بوسه.. ايه قله ادبك دي انا غلطانه اني بعبرك اصلا يلا من هنا وماتجيش مش عايزه اشوف خلقتك انت والصفرا بنت عمك لترزع التليفون .
جلس مبتسما.... طب اعمل فيها ايه بعاد بعدت وبسايسها عشان تعقل ومش سايبها وبلم وراها مصايب سوده اعمل ايه يا رب وصفرا وزرقا ومخطوبه لا كده كتير عليا والله ليتنهد ويقوم يجهز حاله .
دخل علي عمته وابنه عمته .....تاليا فيه ايفنت انهارده عند نيران عايزك معايا.
نظرت اليه عمته.... برضه يا يونس نيران يابني بقه تعبتلك.
هتف.. عمتي بطلي انت مابتزهقيش سيبيني باللي فيا الله يخليكي وادعيلي ربنا يهديها.
هتفت تاليا .....طول مانت مدلوق كده هتركب َتعند اكرفها يابني اسمع مني.
هتف.. طب اهمدي يا َابور اكرف ايه هيا طيقاني من غير حاجه عشان اكرف واهبب.
هتفت.... طب والله انهارده لاهبلهالك انا اشوف الست ماتحرقهاش الا ست زيها وقامت لتحضر نفسها وقف يونس ينظر بغلب ليهتف هتطينيها عليا انا عارف يا رب انا ناقص هبل وذهب ليعد حاله.
دخل يونس الحفل ليتجمد مكانه فكانت نيران تقف في وسط الحضور بفستان مكشوف يكشف صدرها وظهرها اشتعل لتمسك تاليا يده اهدي اهدي مالك اتشنجت كده.
هتف..... شايه منظر الهانم عايزه تتقتل حاسس اني هرتكب جنايه.
هتفت..... لا اهدي كده وخليك بارد فين يونس وسيبلي الطلعه دي.
ليجدها تقترب منه ليرسم نظره بارده علي وجهه وتهتف.. يونس حمدالله عالسلامه نورت المكان مش تعرفنا.
لتقترب تاليا من يونس وتحتضنه وتهتف.. انا تاليا بنت عم يونس وانتيمته او يعني حاجه زي كده روحين يعني في روح واحده.
رفعت نيران حاجبيها لتهتف ....لا والله دي حاجه كويسه اخيرا يونس مابقاش لوحده.
نظرت اليه تاليا.. يونس ماينفعش يبقي لوحده يونس اصلا مايتسابش.. قصدي مايتسابش لوحده.
لتشتعل نيران وتبتسم رغما عنها وتهتف ....طب تمام انجوي بقه وتستدير غاضبه لتضحك تاليا.... البت هتموت
ليهتف.. اسكتي سيبيني بلا زفت نفسي اطبق في زماره رقبتها.
اما تيران فذهبت لكريم ليهتف..... مالك شايطه كده.
هتفت..... هاه.. البيه جاي وشاقط الهانم يحب فيها هنا والنحنحه شغاله
ضحك كريم .....وانت بقه مالك مش مخطوبه
هتفت بقهر ... اه مخطوبه مالي بيه بس مابحبش النحنحه لينظر اليها بخبث لنهتف كريم بتبصلي كده ليه ايه مفيش حاجه
ليضحك.. يا بت دانت الدخان بيتصاعد ربنا يهديكي وهتموتي عليه
لتهتف اسكت اسكت بلا دخان بلا هبل ..بس مايبقاش يكدب ويقول عايزني وزفت اوعي والله ماهسكتله الكداب ده ..ذهبت اليه وهتفت غاضبه ..عايزاك .
ابتسم ببرود ..عيوني ..ذهب ورائها استدارت غاضبه انت بقلك تحترم نفسك فاهم ...
قطب جبينه ..مالك يا قلب يونس .
هتفت ..ك...ما تقلش قلبي دي انت بطل قله ادب احنا مكان محترم بطل تلزق في السحليه بتاعتك .
ابتسم والتصق بها فخافت ...ايه عايزني الزقلك يا مز انت يا جامد .نظرا اليه مرتبكه ..انا انا غلطانه اني جتلك اصلا واستدارت مقهوره
اما شوف خالد فين لتذهب لخالد لتهتف ايه هتفضل واقف مع الناس مش خطيبتك انا ايه رجل كنبه.
ابتسم.. ومالك مشعلله كده مانا اهوه هروح فين.
هتفت.... يلا نرقص اهو نفك الجو شويه.
شدها وذهب بها واحتضنها لتقترب منه بشده ليستعجب ولكنه انتهز الفرصه ووضع يده علي ظهرها العاري وظل يدور بها ويونس احس انه سيقتلها وهيا تتمادي ...
هتف يونس..... لا مش قادر يا تاليا هموت هروح اضربها اطين عيشتها.
هتفت.... طب اهدي تعالي نرقص ونبدل اهدي طيب ليذهبا ويحتضن تاليا لتضع يدها حول عنقه ونيران ستاكلهم بعينيه ظلا وقتا ليقترب يونس ويقف بجوارهم ليهتف.. ايه يا خالد مش تتعرف علي الكل ويشير الي تاليا التي نظرت اليه بدلع ومدت يدها له .ليبتسم ويذهب الي تاليا ويهتف دا الشرف ليا طبعا لياخذ تاليا وتقف نيران اقترب منها ويشدها الي احضانه كان صامتا لا يتكلم وجسده مشدود ومشتعل وهيا في احضانه .ظلا لفتره صامتين لتختنق هيا لتهتف.... ايه ساكت ليه
هتف.. ايه عايزه تنضربي ماعنديش مانع لتشهق عندما شدها الي الخارج وخرج بها ليبحث عن مكان خالي ليدفعها الي الحائط لتصرخ ايه اتجننت والله لو قربت مني اطين عيشتك انت فاكرني ايه اقترب غاضبا لتهتف ايه بتبصلي كده ليه مالك بيا البس براحتي انت مالك ماتبصليش كده انت مالكش كلمه عليا.
اقترب ومسك يدها ولويها لتصرخ.. ليهتف دانت عارفه اهوه انك عامله مصيبه من غير مانطق.
هتفت.. مصيبه تشيلك انا حره مالك بيا خليك في السحليه بتاعتك اللي ساحبها يا بيه ياللي ماتتسابش.
ليقرصها من ضهرها لتان وجعا َوتدمع لتصرخ..... بطل والله اموتك بطل.
هتف.... اعمل فيكي ايه دا منظر ويعاود ويقرصها لتصرخ بطل بقه دا عليه بلورو بس قالعاه بطل.
قرصها مره اخري لتصرخ... وقالعاه ليه ايه عامله عرض مسرح بتفرجي الشعب.
لتهمس بخوف... انت مالك الله.
صرخ..... علي صوتك سمعيني.
هتفت..... مافيش الله مابقلش.
هتف.. فين الزفت علي دماغك.
لتدمع وتهتف ....في العربيه بره.
شدها وخرج بها ليذهب بها الي العربه فتحها وادخلها لتدخل احضر لها البلورو لتلبسه بقهر ظل جالسا َالغضب ياكله لتهتف انزل اما نرجع خلاص ايه هيا قصه انت مالك بيا انا واحده مخطوبه.
هتف... انت مش راضيه تجيبيها لبر صح. انا صبري نفذ وجبت اخري اتلمي بقه وعدي يومك عشان بجد جبت جاز.
غضبت.... انت مالك يا بارد يا بتاع الصفرا ماتروح تترمي في حضنها راضيه بيك هيا انا مش عايزاك ولا راضيه بيك ايه التباته دي.
اقترب منها وشدها يحتضنها لتخاف ليهمس بالقرب من وجهها .....بجد مش عايزاني امال مال وشك جاب الوان كده نيران انت بتاعه يونس ليشدها لتقع في احضانه بصي قلبك هيخرج من مكانه وعيونك لمعت ازاي انت ما بتورديش الا جنب يونس عشان انت ملك يونس.. مش قلبك اتعمل ليونس برضه والا نسيتي كلامك ظل يداعب وجهها وهيا تاهت في نظراته لتظل هائمه في احضانه ليهمس اعمل في عقلك ايه وانت قمر ومحمريه وسرحانه كده قلبه وقلب يونس ليظل يتلمس خدها وهيا بين احضانه همس هترجعيلي امتي هتنامي في حضني امتي ماعتش قادر ابعد.. لتهمس هاه..
ليهتف.. يخربيت كده هاه ايه قلبي بيكلني اخدك واطير بيكي مد يده وتلمس يدها بشفتيه لتلمع الدبله ليسحبها بهدوء ويضعها في جيبه ويهمس الصابع ده بتاعي مش كده يا قلبه.
لتهمس بهيام .... اه كده
ليهتف طب وهحط دبلتي امتي يا عمر يونس دانا قلبي انهري حبيبي سايح وبعشقه نيران وحشتيني انا تعبت بعاد عايزك في حضني وهتبقي في حضني خلاص لينزل عليها يتوه معها في قبلات محمومه لتتوه وتذوب معه في عشقه الذي ياكل قلبها ليبتعد اخيرها ويهمس هنفضل كده لامتي ماعتش قادر لتنتفض هيا عندما يفتح باب العربه و...
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع والعشرون اضغط على : ( رواية انتقام عاشق الفصل الرابع والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية انتقام عاشق )